Recht op mijn pakket

Rechtsbijstandsverzekeraar ARAG, startte in 2018 een campagne rondom de feestdagen. De aanleiding was het jaarlijkse terugkomende, en toenemende fenomeen van bezorgklachten. Pakketten die kwijtraken, webshops die hun leverafspraken niet nakomen en ga zo door.

Met de groeiende onlinebestelmarkt, neemt daarmee ook het aantal klachten toe. ARAG nam hierop contact op met Lefhebbers om te kijken hoe hier actief iets mee te doen.

In deze opdracht ontstond een drieluik tussen ARAG, Lefhebbers en een Artificial Intelligence partij. We ontwikkelden de naam, een landingspage en een zogenaamde chatbot.

Deze chatbot bracht de meest voorkomende klachten in kaart en ARAG kon hierop sneller, gepast juridisch advies aanbieden.


Denk hierbij aan voorbeeldbrieven of contactgegevens van een juiste instantie en/of afdeling voor het snel verwerken van je klacht.

Naast dat deze casus een doorslaand succes bleek, neemt het aantal klachten jaarlijks nog altijd toe. Getuige de waarschuwing vanuit PostNL zelf, al in het begin van de maand november, om tijdig je cadeau te bestellen voor de feestdagen in verband met langere levertijden.