Take time to save time. Het klinkt oh zo logisch en wanneer goed toegepast valt er een enorme winst mee te behalen. Binnen iedere organisatie, binnen ieder proces, binnen iedere dag.
Van even snel een bericht plaatsen op LinkedIn tot aan het optuigen van een website. Vaak genoeg krijgen wij een verzoek waarin een mate van urgentie wordt uitgesproken. Soms terecht. Meer dan eens totaal onnodig. In het verlengde maakt dat de urgentie direct tornt aan de kwaliteit en relevantie van hetgeen je deelt met je achterban.
Geen tijd om twee keer na te denken over de juiste copy. Geen tijd om een knappe foto te maken, dus plukken we er een van het internet. Met de uitspraak ‘Het is prima zo’, accepteren we het gegeven dat het beter had gekund en dus eigenlijk ook beter moet.
“Time is free, but it’s priceless. You can’t own it, but you can use it. You can’t keep it, but you can spend it. Once you’ve lost it you can never get it back.”
Tip: Stel jezelf aan het einde van ieder kalenderjaar de vraag wat je marketing/ communicatiedoelstellingen zijn voor het jaar erop. Begin bijtijds met het oriënteren van een geschikte partner en vraag vooral uit wat de belasting is op de interne organisatie. ‘Wat wordt er van ons verwacht zodat wij hier intern ook de verwachting juist kunnen managen?’. Blijkt er intern bijvoorbeeld geen beschikbaarheid om teksten te schrijven, laat je dan adviseren in wie daarbij kan helpen.
Meer tips om tijd te besparen door tijd te investeren: