De zakelijke markt en de creatieve industrie zijn niet altijd even goede vrienden geweest. Een huisstijl of website werd vaak gezien als iets ‘wat er nu eenmaal bijhoort’ zonder dat het iets bijdraagt aan het succes van het bedrijf, product of dienst.
Gelukkig zien wij een kentering van deze gedachte naar een beweging waarin een visuele strategy wordt gezien als een onderdeel van het fundament. Dat het product goed werkt maakt nog niet dat het goed zal verkopen. ‘Dat mijn bedrijf al 100 jaar bestaat maakt nog niet dat je daardoor maar nieuwe klanten blijft binnenhalen in een constant veranderende markt.’
Het bezitten van een doordachte, uniforme en professionele uitstraling draagt bij aan merkwaarde, autoriteit en commerciële slagkracht.
Lefhebbers besteedt dan ook veel tijd om samen met een klant de essentie van het product, de dienst of het bedrijf te vangen. Te zoeken naar gemene delers en kansen om die vervolgens om te zetten naar ijzersterke visuele en communicatieve parapluconcepten. Samen met de klant ontwikkelen wij een visueel verhaal welke met de tijd enkel zal groeien door er hoofdstukken (onderdelen) aan toe te voegen.