Alquin

Branche

  • Education

Deliverables

  • Brand concept
  • Magazine design
  • Visual identity

Alquin ontwikkelt spraakmakend lesmateriaal Engels om leerlingen te prikkelen en de onderlinge dialoog tussen leerlingen en de docent te activeren. Gemotiveerd door deze heldere visie, ondersteunt Alquin leerlingen bij het ontwikkelen van een gezonde taalvaardigheid door middel van onder andere het meest bekende product; Alquin Magazine. Topics volledig afgestemd op de belevingswereld van de leerlingen, met kwalitatieve taaloefeningen. Van Billie Eilish, tot AI en Formule 1.

Tijdens de eerste kennismaking ontstond een inhoudelijk dialoog over hoe het familiebedrijf, met ruim 30 jaar geschiedenis, zich beweegt in de veranderende en competitieve omgeving van het onderwijs. Naast een moderniseringsslag aan de huisstijl, was er ook de wens om het volledige Magazine een upgrade te geven en beter af te stemmen op onze doelgroep.

Connecting Youth

Tijdens het proces kwamen er een hoop mooie herinneringen en anekdotes bij het team naar boven en bleek ook hoeveel het bedrijf voor de medewerkers betekent. “Prachtig om te zien hoe deze herinneringen en ‘het verhaal’ over Alquin wat we aan elkaar vertellen hun weg vonden naar een nieuwe propositie.” Een propositie die eigenlijk ‘heel logisch’ voelt, omdat het al in het hart van het bedrijf zat, maar alleen nog niet eerder zo gecommuniceerd werd.’

Dankzij het uitgebreide onderzoek van Lefhebbers, zowel intern als extern, kwam onze brand update niet op zichzelf te staan. Lefhebbers wist vorm en beeld aan te sluiten op onze geschiedenis, daar waar we ooit zijn ontstaan, maar ook op onze toekomst, dat wat we nu willen uitstralen.

Adriënne de Beer – Alquin

APF International

APF International, met als tagline ‘International Investment Management’ doet zijn naam eer aan.