Domus Valuas

Branche

  • Health care

Deliverables

  • Brand identity
  • Brand video
  • Branding strategy
  • Concept
  • Print
  • Stationery
  • Website

‘Het wordt een fusie uit kracht’ was te lezen in het persbericht waarin de Valuas Zorggroep en Domus Magnus aangekondigden samen verder te gaan. Met maar liefst 33 locaties in heel Nederland dé aanbieder op het gebied van hoogwaardige particuliere ouderenzorg: luxueus wonen, hoogwaardige service en persoonlijke zorg. 

Beide merken hebben door de jaren waarde opgebouwd. Aan ons de vraag hoe ook de krachten op het gebied van branding kunnen worden samengevoegd, hand in hand en sterker dan ooit.

Bij een rebranding na een fusie komt meer kijken dan puur het bundelen of hercreëren van het visuele. Het bundelen van de informatie, kennis en gehele marketing inrichting speelt hierin een grote rol. 

Fotografie: Krystle Zonneveld

De V van Valuas en D van Domus vormen de basis van het nieuwe beeldmerk. Waarin Domus – Latijn voor huis – en de historische locaties tevens terugkomen in het ontwerp dat een hint geeft van een klassiek raam. De 4 communicatiepijlers (liefdevol, vitaal, gastvrij en ondernemend) van het merk komen terug in de 4 waaiers, waarmee de spreekwoordelijke cirkel rond is.

In samenspraak met de klant en alle stakeholders heeft Lefhebbers alle stappen van sitemap en wireframes tot aan design, digitale toegankelijkheid en user-experience doorlopen. Wat is belangrijk? Wat blijft, verdwijnt of moet en kan beter? Belangrijk uitgangspunt was het vinden van de juiste balans in conversie en elegantie. Passend bij de uiteenlopende doelgroepen, ouderen, familie van, personeel en verwijzers, met elk zijn unieke waarde voor het succes van de organisatie.

Lefhebbers ontwikkelde daarnaast o.a. advertenties, flyers, vlaggen, corporate brochures en sales brochure, folders, social templates, bedrijfskleding, posters, (online) banners, with compliment cards, briefpapier, business cards, makelaarsborden, hotel deurhangers, ansichtkaarten, presentatie template en meer.

Bezoek www.domusvaluas.nl

“Lefhebbers is voor ons zeer belangrijk geweest in de (online)positionering van ons bedrijf. Zij blijken telkens weer in staat om onze websites, brochures, logo’s en andere uitingen de perfecte ‘look and feel” te geven zodat het zowel de ouderen als hun kinderen aanspreekt. ”

Erik van den Boom – Valuas Zorggroep

Lefhebbers ondersteunt en helpt tevens het interne marketing team in het gebruik van de stijl. Op deze manier bewaken wij het merk en de kwaliteit die voor een high end brand als Domus Valuas van cruciaal belang is. Lefhebbers blijft voor Domus Valuas aan als strategisch-en creatief partner die continu oog houdt op kansen, ideeën, groei en verbetering.