LinkedIn do’s and don’ts

In onze vorige blog las je al over de rol van jouw profiel (Social Selling Index) op het succes van je berichten. Nu is het natuurlijk niet zo dat alleen jouw profiel hier van invloed op is. Ook de berichten zelf hebben hier effect op. Wij delen graag een aantal tips om jouw berichten beter te laten converteren, zodat je meer haalt uit jouw efforts op LinkedIn.

Kwaliteit en betrouwbaarheid
Om te beginnen gaan we terug naar de basis. De missie van LinkedIn is om professionals van over de hele wereld met elkaar in contact te brengen. Anders dan andere grote social platforms bestaat de doelgroep van LinkedIn compleet uit professionals. Waarmee kwaliteit en betrouwbaarheid de maatstaf zijn voor de communicatie op het platform. Houd dit in je achterhoofd bij het bepalen van hoe vaak je berichten wilt plaatsen. Plaats liever wekelijks een inhoudelijk sterk en visueel aantrekkelijk bericht, dan vier keer per week een minimale bijdrage. Berichten korter dan drie regels tekst converteren dan ook slechter dan langere berichten.

Delen en taggen
Delen wordt veel gebruikt om berichten onder de aandacht te brengen bij een grotere groep volgers. Een gedeeld bericht converteert over het algemeen minder goed omdat het geen eigen gecreëerde content bevat. Wel helpt het als de persoon of het account van wie je bericht deelt, jouw gedeelde bericht liket.

Ditzelfde geldt tevens voor tags. LinkedIn straft het misbruiken van taggen af. Reageert of liket minder van 50% van de getagde accounts je bericht, dan resulteert dit in een 20 – 30% lager bereik. Tag daarom enkel accounts die daadwerkelijk betrokken zijn bij het bericht dat je plaatst.

Tijdstip
Om antwoord te krijgen op de vraag hoelaat je het best berichten kunt plaatsen, moet je weten dat de eerste twee uur bepalend zijn voor het succes van je bericht. Wat we hiermee bedoelen? De eerste twee uur na het plaatsen van een bericht monitort LinkedIn de reacties op je bericht. Op basis hiervan wordt de potentie van het bericht bepaald wat van invloed is op het bereik. Een bericht geplaatst om 17.00 uur zal in de twee uur hierna bijvoorbeeld niet gezien worden door mensen die in de auto naar huis rijden of aan het eten zijn. Of denk aan de verschillende tijdzones als je een grote internationale following hebt.

Dwell time
LinkedIn houdt haar gebruikers graag zo lang mogelijk op het platform. Dit is dan ook een van de redenen dat (eigen) video content, visueel aantrekkelijke pdf’s of langere tekstberichten het goed doen. Wordt een bericht langer dan 6 seconden bekeken, dan ziet het platform dit als rich content en dat wordt beloond.

[bron: LinkedIn]

Read more

Blog

In geur en kleur

Blog

Wat je moet weten over de nieuwe Reclame Code