Met SEO (zoekmachine-optimalisatie) werf je gratis bezoekers via de zoekresultaten van onder andere Google. Uit het woord gratis kunnen wij al onze conclusies trekken: Google gaat het ons in ieder geval niet makkelijker maken om verkeer naar je website te trekken. Om je niet te overladen met de 1001 zaken die je kan doen om beter gevonden te worden, adviseren wij altijd te beginnen bij de basis. Bij welke gedachte of emotie belandt een bezoeker idealiter op je website. Met andere woorden; wat typt een klant in Google om bij je terecht te komen.
Gevolg: ‘Des te beter deze zoekopdracht aansluit bij de omschrijving van je bedrijf, dienst of product, des te hoger Google je in de ranking plaatst.
Natuurlijk zijn er partijen die grof geld betalen om deze nummer 1 positie te bemachtigen. Hiervoor wordt het alom bekende Google Adwords voor ingezet. Platgeslagen betaal je voor een hogere notering. Echter is het ook in de Google Adwords waardevol om de juiste omschrijving te formuleren van je berichtgeving, versus de behoefte van de klant. Een zoekwoordenonderzoek is een van de tools die je in kan zetten om erachter te komen waar je doelgroep zich bevindt, en waar zij naar op zoek zijn.
Meer weten? Neem dan contact met ons op!