Wat zijn Instagram Guides?

Dat Instagram een update heeft gehad is je vast niet ontgaan. Maar wat je misschien wel hebt gemist is de nieuwe functie waar het social platform over beschikt. Waar we het over hebben? Instagram Guides

Eerder dit jaar werd de nieuwe functie al beschikbaar gesteld voor een selecte groep. Maar pas vanaf vorige maand kunnen Instagram Guides door iedereen worden gebruikt.

Een manier om meer zichtbaarheid te genereren, informatie te structureren en jouw diensten of producten te etaleren.


Met Instagram Guides kun je producten, locaties of posts (de drie opties) verzamelen onder één tabblad. Zie het als een soort landingspagina. Dit kan met eigen content, maar ook de content van andere accounts kan terugkomen in Instagram Guides. Denk aan de berichten op de accounts van partners, merkambassadeurs, medewerkers of de pers. 

De functie biedt de mogelijkheid om binnen jouw (bedrijfs)profiel alle berichtgeving over een nieuw project te delen, verschillende diensten uit te lichten of een productlijn te etaleren.

Dit helpt jouw doelgroep sneller te vinden waar zij naar zoeken, door niet langer door alle berichten heen te hoeven scrollen. Kortom, een win voor jou en je volgers. Maak gebruik van de mogelijkheid en verbeter de user user friendliness van jouw Instagram account. Voor een optimaal resultaat van jouw investering in social media.

Hoe het werkt?

1) Ga naar jouw profiel
2) Klik op, Create new
3) Selecteer Guide tussen de opties bericht, verhaal, hoogtepunt, IGTV en reel.
4) Kies het type Guide naar wens; plaatsen, producten of berichten
5) Voeg onderdelen toe aan jouw Guide
6) Voeg titels en omschrijvingen toe
7) Upload een omslagfoto
8) Publiceer jouw Guide

Bron: Instagram