Vandaag uitgelicht: Een scherpe klantvraag over de taalinstellingen op LinkedIn.
“Voor een LinkedIn campagne wil ik personen in een specifieke functie targetten. Bij het invoeren van deze job title in de LinkedIn campagne krijg ik enkel de Engelstalige titels als keuzeopties. Hoe zit dit? En target ik nu wel mijn Nederlandse doelgroep in deze campagne?’
Wanneer jouw systeem/LinkedIn account staat ingesteld op Engels, krijg je in de target mogelijkheden in LinkedIn Ads Engelstalige functietitels te zien die gelijk zijn aan of een vertaling zijn van de Nederlandse functietitels.
Zo kan iemand met een LinkedIn account, dat is ingesteld in het Nederlands, zijn of haar profiel alleen voorzien van een Nederlandse functietitel/term. Denk aan een Nederlands profiel van een Marketeer (NL), Engels profiel van een Marketer (EN) en een Vermarkter (DE). Let wel; een groot aantal Engelse functietitels is ingeburgerd in de Nederlandse taal waardoor bepaalde termen geen vertaling kennen op LinkedIn maar gelijk zijn in beide talen.
Kortom; gebruik jij Engelse taalinstellingen op LinkedIn? Vul in je campagne dan de Engelse term van de Nederlandse functie in (of andere segmenten) die je wilt targetten.’