Cenosco

Branche

  • IT & Software

Deliverables

  • Brand identity
  • Development
  • Motion design
  • Website

Bij Cenosco creëren ingenieurs slimme software  om pijpleidingen en energiecentrales operationeel en veilig te houden. Ze vereenvoudigen complexe processen en maken hun producten gebruiksvriendelijk en veilig. Samen met Cenosco ontwikkelden wij een een nieuw identity systeem en merkpositionering.

The engineer beneath


In de identiteit onthullen we subtiel het technische proces onder de operationele locaties en software. Dit doen we om de wereld van software voor asset-integriteit begrijpelijk en toegankelijk te maken. Het Cenosco icoon is een verwijzing naar een operationele locatie (vierkant) die wordt beschermd door Cenosco (cirkel). Vanuit elke richting wordt de locatie in evenwicht gehouden door de cirkel, waardoor de operationele locatie het middelpunt van de aandacht blijft en in harmonie is.

De IMS suite,
een modulair software systeem


De IMS suite is de kern van Censoco’s software. Het bestaat uit verschillende modules die voor elke industriële site op maat wordt ingericht en gekoppeld. Met de software monitor je allerlei systemen waardoor operationele sites veilig blijven. Twelvetwenty bedacht de beeldtaal van de IMS suite, met verschillende 3d animaties en beelden die samen een technisch kloppend hart vormen.

Voor Cenosco maakten wij een identity systeem en een brandbook, waarbij het modulaire karakter van de identiteit een belangrijke factor is. Met de bouwstenen van het merk hebben we een herkenbare en speelse identiteit ontwikkeld waar verschillende partijen simultaan mee aan de slag kunnen gaan en de merkconsistentie overeind blijft.

Een slimme, toegankelijke digitale omgeving 

Bij het maken van de nieuwe website is er extra aandacht besteed aan een heldere hierarchie en structuur, zodat alle producten en diensten goed en logisch vindbaar zijn. De website is supersnel, met een google pagespeed score van 100% op mobiel en 95% op desktop. Als gebruiker hoef je dus nergens op te wachten. De website is custom gemaakt met een WordPress schil als backend. Er zijn verschillende digitale componenten ontwikkeld waardoor je snel nieuwe pagina’s en informatie kun plaatsen.

Digitaal komt het samen


Een belangrijke onderdeel van de merkstrategie was de herpositionering van de digitale middelen. Met name de digitale vacatures zijn een belangrijk onderdeel geworden in de werving en selectie van kandidaten voor verschillende opdrachtgevers. Wij bedachten een manier waarop verschillende recruiters snel on brand vacatures kunnen plaatsen en deze vervolgens kunnen koppelen aan andere vacaturebanken en linkedin. 

Natuurlijk meten we alles en besteden we extra aandacht aan uitgelichte vacatures via campagnes op verschillende kanalen.

Bezoek de website

Public Search

Brengt financials in de Publieke Sector bij elkaar. Wij bedachten samen met Public Search een nieuwe merkstrategie, brand identity en een wervingscampagne.