Public Search

Branche

  • Recruitment

Deliverables

  • Brand identity
  • Brand video
  • Development
  • Motion design
  • Website

Public Search brengt financials in de Publieke Sector bij elkaar. Zij heeft een prachtig netwerk van financieel specialisten, met een maatschappelijk hart op de juiste plek, ambitieus, sociaal en maatschappelijk betrokken. Wij bedachten samen met Public Search een nieuwe merkstrategie, brand identity en een wervingscampagne.

Een statement uit een vorm

De stip achter het woordmerk is een referentie naar een statement. Als je financieel personeel zoekt voor de Publieke sector, dan moet je bij Public Search zijn, punt. Het is ook een verwijzing naar een muntje, die symbolisch refereert aan de financial.  Omdat matchen maatwerk is, gebruiken we de muntvorm om er 360 graden omheen te draaien, zo zien we alle aspecten van de financial  en vinden we de juiste hoogwaardige match voor onze opdrachtgevers.

Responsive & helder

Het logo heeft verschillende responsive varianten en past zich aan de drager aan. Zet het logo bijvoorbeeld op zijn kant, of op 1 regel. Met de cirkelvorm worden patronen en netwerken gemaakt om ‘de kracht van samen’, een belangrijke waarde van Public Search, te accentueren.

Merkbeeld en video

Met fotografie en video hebben we zowel wervingscampagnes gemaakt, als het merkbeeld. Deze is een belangrijk onderdeel van de merkidentiteit. Wij vinden het belangrijk om in de visuals, videos en fotografie een herkenbare consistente stijl toe te passen die anders is dan de concurrentie. Deze beeldtaal is toegankelijk en vriendelijk maar rekent af met een standaard overheid uitstraling. De mensen van Public Search zijn getalenteerd en ambitieus, dat hoef je niet te verstoppen als je maatschappelijk betrokken bent.

Een oplossing voor alle uitingen

We helpen Public Search graag met alle communicatieuitingen, van websites en nieuwsbrieven tot posters en signing. Met het ontwikkelde identiteitssysteem zorgen we ervoor dat alles consistent en herkenbaar blijft. In het brandbook hebben we alle ingredienten van de identiteit verzameld. We zorgden voor voldoende speelruimte om te kunnen blijven verrassen, zonder dat de identiteit onherkenbaar wordt.

Digitaal komt het samen

Een belangrijke onderdeel van de merkstrategie was de herpositionering van de digitale middelen. Met name de digitale vacatures zijn een belangrijk onderdeel geworden in de werving en selectie van kandidaten voor verschillende opdrachtgevers. Wij bedachten een manier waarop verschillende recruiters snel on brand vacatures kunnen plaatsen en deze vervolgens kunnen koppelen aan andere vacaturebanken en linkedin. 

Natuurlijk meten we alles en besteden we extra aandacht aan uitgelichte vacatures via campagnes op verschillende kanalen.

 

Serieus toegankelijk

Net als in de beeldtaal combineren we in de identiteit en het webdesign specialisme met toegankelijkheid. Neem bijvoorbeeld het kleurenpalet, waarbij we harde kleuren combineren met pastelvarianten, of een traditioneel groen met een fluor groen. Dit zorgt voor een serieuze maar vriendelijke uitstraling.

Bezoek de website

 

Staal-Kade

De website en social media van het nieuwe high-end waterfront kantoorgebouw in Amsterdam.