De missie van LinkedIn is eenvoudig en welbekend: Professionals van over de hele wereld met elkaar in contact brengen. Elke dag werken zogeheten relevance engineers aan het (blijven) bereiken van deze missie. Dit doen zij door de gebruikers en de berichten op het platform te beoordelen op basis van een eigen ontwikkelde kwaliteitseis. Voldoe je aan de eis, dan converteren jouw berichten goed. Doe je dat niet? Dan kan het maar zo zijn dat jouw efforts op LinkedIn niet worden beloond en slechts een handjevol mensen jouw bericht te zien krijgen.
Ook op LinkedIn geldt, begin bij jezelf. Niet enkel het bericht maar ook jij als afzender wordt beoordeeld door LinkedIn. LinkedIn maakt hiervoor gebruik van een Social Selling Index .
De Social Selling Index is een rating (0 tot 100) die wordt gebruikt om de “waarde” van gebruikers uit te drukken op het platform. De index is opgebouwd uit vier onderdelen die ieder 25 van de 100 punten vertegenwoordigen, zijnde: Jouw professionele merk creëren, de juiste personen vinden, informatie uitwisselen en relaties opbouwen. We spreken van een goede Social Selling Index vanaf 60 – 70.
Hoe je ervoor zorgt dat jouw berichten beter voldoen aan de kwaliteitseis van LinkedIn en daarmee beter converteren, lees je in onze volgende blog.
Bron: LinkedIn